Se vores produkter
Kontakt os

Handelsbetingelser

Webshop handels- og leveringsbetingelser

Følgende betingelser er gældende for onlinekøb via hjemmesiden www.solus.dk

Hjemmesiden ejes af WIMA/SOLUS ApS, CVR-nr. 42417920, Lisenborgvej 6, DK-6900 Skjern.

Bestilling af varer

For at kunne bestille via www.solus.dk skal du være minimum 16 år og have et gyldigt betalingskort (Mastercard, VISA, VISADankort) eller MobilePay.
Når du har afgivet en bestilling på hjemmesiden, vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail, hvilket betyder, at der er indgået en endelig og bindende aftale mellem dig og SOLUS.
SOLUS forbeholder sig dog retten til at korrigere åbenlyse trykfejl, tekniske problemer, leveringsforsinkelser mv.
Når din ordre er klar til afsendelse, får du tilsendt din faktura via e-mail.
Betalingen trækkes først, når varen afsendes fra vores lager.

Betaling for varer

Betaling kan foretages med betalingskort (Mastercard, VISA eller VISADankort) samt MobilePay.
Der er ingen gebyrer for betaling med betalingskort. Beløbet vil blive trukket fra din konto, når varerne sendes fra vores lager.
Når du afgiver din bestilling, reserveres beløbet automatisk på din konto, og reservationen fjernes, når betalingen gennemføres.
Hvis du annullerer din ordre, vil reservationen blive slettet inden for 5 arbejdsdage. Hvis reservationen ikke bliver slettet, bedes du kontakte vores kundeservice på bogholderi@solus.dk.
Vi anbefaler også at kontakte din kreditkortudbyder.

Vær opmærksom på, at gavekort ikke kan bruges som betalingsmiddel i vores webshop.

Levering af varer

Levering af varer i Danmark.
Alle ordrer sendes via Danske Fragtmænd til den adresse som er opgivet ved ordre oprettelse, og vil blive leveret inden for 1-7 arbejdsdage.

Levering af varer udenfor for Danmark (Norge og EU).
Alle ordrer sendes via Blue Water Shipping til den adresse som er opgivet ved ordre oprettelse, og vil blive leveret inden for 3-15 arbejdsdage.

Fragtprisen vil fremgå under din bestilling.
Hvis vi ikke kan levere inden for den aftalte tidsramme, vil vi hurtigst muligt informere dig om årsagen til forsinkelsen og give dig et nyt leveringstidspunkt. Hvis det er vigtigt for dig at modtage varerne inden for en bestemt tid, bedes du kontakte os straks på bogholderi@solus.dk i tilfælde af forsinkelse.
Du kan altid annullere dit køb indtil forsendelsen sker.

Fortrydelsesret

Du kan annullere dit køb helt frem til tidspunktet for forsendelsen. For at annullere dit køb skal du sende en e-mail til bogholderi@solus.dk og huske at angive dit ordrenummer.
Derudover har du en fortrydelsesret, som gælder i 14 dage fra modtagelsen af varerne. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du informere os tydeligt via e-mail til bogholderi@solus.dk senest 14 dage efter, at du har modtaget varerne. Afvent derefter instruktioner fra SOLUS.
Husk at angive årsagen til returneringen/fortrydelsen samt dit ordrenummer i din henvendelse.

Hvis du vælger denne mulighed, vil vi straks bekræfte, at vi har modtaget din beslutning om at udnytte fortrydelsesretten.
Du kan ikke fortryde dit køb blot ved at nægte at modtage varen. Hvis vi modtager dine varer retur på grund af manglende afhentning, vil omkostningerne til returfragt blive fratrukket dit beløb.

Hvis du har købt forseglede varer, der er overfølsomme overfor smuds og fugt når forseglingen er brudt (fx olie, lejer og åbne El komponenter), mister du fortrydelsesretten, hvis du åbner forseglingen.

Du kan selvfølgelig fortryde dit køb, selvom du har undersøgt varerne.
Vi beder dog om, at du håndterer dem forsigtigt og kun i det omfang, der er nødvendigt for at bevare varens karakter, egenskaber og funktion.
Varerne skal returneres i komplet stand, hvilket betyder, at alle dele, tilbehør, brugsanvisninger osv. skal sendes tilbage til os. Vi anbefaler, at du sender varerne tilbage i den originale emballage.

Hvis du har håndteret varerne uhensigtsmæssigt, eller hvis dele mangler eller er beskadigede, vil du være ansvarlig for den reducerede værdi, og vi forbeholder os retten til at fratrække denne værdiforringelse fra din tilbagebetaling.

Reklamation

I henhold til forbrugeraftaleloven tilbyder SOLUS 24 måneders reklamationsret på alle køb foretaget via www.solus.dk.
Denne reklamationsret betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som opstår inden for 24 måneder efter købet. Det er vigtigt, at du reklamerer inden for rimelig tid, efter at du har opdaget en fejl eller mangel.

Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt efter opdagelsen af manglen.

Du kan reklamere ved at sende en e-mail til bogholderi@solus.dk med følgende oplysninger:

  • En kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået.
  • Billeddokumentation samt en kort beskrivelse af defekten, som skal fremgå tydeligt på mindst ét af billederne. Sørg også for, at billederne viser hele produktet.
  • En kopi af din ordrebekræftelse.

Vi vil behandle din reklamation hurtigst muligt, efter vi har modtaget din henvendelse.

Retur og tilbagebetaling

Når du skal returnere en vare, enten fordi du har fortrudt dit køb eller fordi du har reklameret over den, skal du selv sende pakken tilbage til vores lager i henhold til anvisninger fra SOLUS.

Hvis du returnerer en vare, du har fortrudt, skal du selv dække omkostningerne til returfragt.

Hvis du returnerer en vare, du har reklameret over, dækker SOLUS omkostningerne til returfragt.

Varen skal returneres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har sendt os meddelelsen om fortrydelse eller reklamation.
Adressen er WIMA/SOLUS ApS, Lisenborgvej 6, 6900 Skjern. Husk at mærke pakken med “Retur”.

Når du fortryder dit køb, refunderer vi alle penge for de produkter du har købt, dog ikke forsendelsesomkostninger og med eventuel reduktion for værdiforringelse ved brug eller lignende, som nævnt tidligere.

Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at vi er blevet informeret om din reklamation eller brug af fortrydelsesretten.
Vi forbeholder os dog ret til at tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur fra dig, eller indtil du kan dokumentere, at du har returneret dem, alt efter hvad der sker først.
Vi bruger samme betalingsmetode til tilbagebetalingen, som du har anvendt ved den oprindelige transaktion, medmindre du har aftalt noget andet med os.

Personoplysninger

Når du handler i vores webshop, behandler vi følgende personoplysninger for at kunne håndtere dine køb og yde den bedst mulige kundeservice:

Almindelige personoplysninger, herunder oplysninger om købte produkter, betalingsoplysninger, navn, adresse, leveringsadresse, samt reklamations- og returneringssager.
Behandlingen sker for at opfylde vores aftale med dig og for at sikre en optimal service, jf. GDPR art. 6, stk. 1(b) og (f).

Hvis du har givet samtykke til markedsføring, behandler vi også:

Almindelige personoplysninger, som fx oplysninger om dine køb, for at kunne målrette relevante tilbud til dig (profilering). Behandlingen er baseret på vores interesse i at sikre, at du modtager de mest relevante nyheder og tilbud, jf. GDPR art. 6, stk. 1(f).

Til forebyggelse og efterforskning af svindel kan vi behandle følgende oplysninger:

Almindelige personoplysninger, herunder oplysninger om dine køb i webshoppen og data fra vores betalingsudbydere. Behandlingen sker for at beskytte mod svindel, jf. GDPR art. 6, stk. 1(f).

Videregivelse

For at kunne levere vores service til dig, kan vi videregive dine oplysninger til relevante leverandører og samarbejdspartnere, såsom softwareleverandører, marketingbureauer og andre data behandlere.

Ved mistanke om svindel eller ulovlige forhold kan vi videregive relevante oplysninger til politiet i forbindelse med en anmeldelse eller efterforskning. Denne videregivelse sker for at beskytte både vores og samfundets interesser i forbindelse med kriminalitetsforebyggelse og retsforfølgning, i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Slettepolitik

Vi opbevarer dine personoplysninger relateret til faktura og returkvittering i fem (5) år efter købet eller returneringen for at overholde bogføringsloven.

Hvis vi opbevarer oplysninger i forbindelse med svindelsager eller andre ulovlige forhold, gemmer vi disse oplysninger, indtil de er overgivet til politiet.

Lovvalg

Alle køb af varer på www.solus.dk er underlagt dansk lovgivning. Eventuelle tvister vil blive behandlet ved de almindelige danske domstole.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål til disse handels- og leveringsbetingelser, er du mere end velkommen til at kontakte os på bogholderi@solus.dk.

Søg

Hvilket produkt leder du efter?

0